Naujausia Business Central 19 versija – kas pasikeitė?
Naujausioje, spalį išleistoje Microsoft Dynamics 365 Business Central versijoje yra gausybė naujų, klientų lauktų funkcijų bei patobulinimų. Atrinkau ir šiame straipsnyje pateikiu tuos, kurie turės daugiausiai įtakos Jums. Pilną atnaujinimų sąrašą anglų kalba rasite šiame Microsoft puslapyje.
O ČIA dalinomės patobulinimais, įgyvendintais ankstesnėje versijoje.
„Redaguoti Excel“ periodiniuose bendruosiuose žurnaluose
Viena iš priežasčių, kodėl Dynamics 365 Business Central funkcija „Redaguoti Excel“ yra tokia populiari, yra ta, kad ji suteikia greitą būdą įvesti duomenis. Ji jau kurį laiką veikia puslapiuose, kuriuose įmonės dažnai veda duomenis, ir taip padeda sutaupyti laiko. Excel įvesti duomenys vieno mygtuko paspaudimu persiunčiami į Business Central. Nuo šiol ši funkcija veikia ir periodiniuose bendruosiuose žurnaluose. Skaityti plačiau
Pirkėjų, tiekėjų ir prekių kortelių šablonai
Norėdami užtikrinti, kad klientų, tiekėjų ar prekių duomenys būtų sukurti greitai ir tiksliai, galite naudoti šablonus. Jie padeda standartizuoti nustatymus, kad registruojant įrašus išvengtumėte klaidų ir ataskaitos atspindėtų teisingus duomenis. Nuo šiol pats vartotojas naudodamas personalizavimo funkciją gali prisidėti reikalingus laukus, sukurti naują šabloną iš egzistuojančių kortelių ir pritaikyti jį vienam ar keliems pirkėjams, tiekėjams ar prekėms. Skaityti plačiau
Numatytasis eilučių tipas pardavimo ir pirkimo dokumentuose
Pardavimo ir pirkimo dokumentuose gali būti įvairių tipų eilučių: Didžiosios knygos sąskaita, Prekė, Išteklius arba Ilgalaikis turtas. Nuo šios versijos galite pasirinkti numatytąjį eilutės tipą, kuris bus pasiūlytas kuriant naujus dokumentus. Numatytąjį pardavimo tipą galite nurodyti puslapyje Pardavimai ir gautinos sumos, o pirkimams – puslapyje Pirkimas ir mokėtinos sumos, lauke Dokumento numatytasis eilutės tipas. Kitose Jūsų sukurtose eilutėse bus naudojamas ankstesnės eilutės tipas, nes numatytoji reikšmė veikia tik pirmąją eilutę. Skaityti plačiau
Paslaugų pirkimo planavimas
Paslaugų pirkimą galite planuoti beveik taip pat kaip ir kitų tipų prekes. Jei prekių pirkimo procese naudojate užsakymo ir planavimo darbalapius, nuo šiol galite rankiniu būdu įvesti planuojamus paslaugų pirkimus. Tada, kai kuriate pirkimo užsakymus, bus įtrauktos ir paslaugos. Tai leidžia jums naudoti tą patį pirkimo procesą prekėms ir paslaugoms. Skaityti plačiau
Registravimo peržiūroje sugrupuoti DK ir PVM įrašai
Registruodami žurnalus ar dokumentus su daugybe įrašų, buhalteriai nori iš anksto įsitikinti, kad registravimas bus teisingas. Registravimo peržiūra padeda išvengti taisymų, todėl buhalteriai tampa produktyvesni. Nuo šiol peržiūros įrašus galite matyti sugrupuotus. Naują būdą kaip rodyti įrašų peržiūrą pasirinkite Didžiosios knygos nustatymų lauke „Registravimo peržiūros tipas“, pasirinkę reikšmę „Išplėstinė“. Skaityti plačiau
Pagalba vartotojams sprendžiant su nustatymais ir dimensijomis susijusius klausimus
Prieš pradedant dirbti su sistema, reikia iš anksto nustatyti teisingas registravimo grupes ir dimensijas. Visgi, anksčiau nedirbusiems su Business Central, gali būti nelengva perprasti šias funkcijas. Todėl, daugelis įmonių registravimo grupes ir dimensijas nustato jau pradėję dirbti ir eigoje sprendžia kylančias problemas. Naujoje sistemos versijoje atsirado įrankiai, kurie padeda mokytis remiantis konkrečiais atvejais, pavyzdžiui, kai dokumentuose naudojamos netinkamos registravimo grupės ar dimensijos. Skaityti plačiau
Dabar galite ištirti registravimo problemas „Klaidų pranešimų“ puslapyje:
- Stulpelyje „Aprašymas“ pateikiama išsami informacija apie klaidą
- Stulpeliai „Šaltinis“ ir „Šaltinio lauko pavadinimas“ nurodo įrašų puslapį, kuriame įvyko klaida, ir nuorodą į puslapį, kuriame galite išspręsti problemą
- Stulpelyje „Pagalbos URL“ pateikiama nuoroda į nesklandumų šalinimo vadovą
- Be to, dėl dimensijų problemų, puslapyje „Klaidų pranešimai“ stulpelyje „Kontekstas“ pateikiama nuoroda, atverianti puslapį, kuriame galite išspręsti dokumento problemas
Prekių planavimas pagal rūšies kodą
Tikslus paklausos prognozavimas suteikia įmonėms vertingos informacijos apie jų situaciją rinkoje, o tai padeda vadovams formuoti savo kainodaros, verslo augimo ir rinkos potencialo strategijas. Prekių rūšis yra puikus būdas kontroliuoti prekių sąrašą, ypač jei turite daug prekių, kurios yra beveik identiškos ir skiriasi, pavyzdžiui, spalva. Užuot nustatę kiekvieną rūšį kaip atskirą prekę, galite sukurti vieną prekę ir tada nurodyti įvairias spalvas kaip skirtingas rūšis. Nuo šiol galite planuoti paklausą ne tik atsižvelgiant į sandėlius ir datas, bet ir pagal prekių rūšis. Skaityti plačiau
Istorinės tiekėjo banko sąskaitos
Dabar galite saugiai pakeisti IBAN numerius tiekėjo banko sąskaitose, kas neturės įtakos Jūsų istoriniams pavedimų įrašams. Įrašuose dabar saugomas gavėjo banko sąskaitos Nr., kuris buvo nurodytas kuriant įrašus. Skaityti plačiau
Sandėlis paslaugoms
Dabar galite stebėti paslaugų statistiką pagal sandėlius kaip ir prekes ar išteklius. Tai leidžia geriau suprasti, pavyzdžiui, vietą, kuriai buvo įsigyta paslauga. Skaityti plačiau
Daugiau galimybių koreguoti valiutos kursą
Kai įmonės veikia keliose šalyse ar regionuose, svarbu, kad jos galėtų vykdyti verslą ir rengti finansines ataskaitas daugiau nei viena valiuta. Kadangi valiutų kursai dažnai keičiasi, įmonės turi periodiškai atnaujinti kursus ir Business Central sistemoje. Dabar galite atlikti valiutų kursų koregavimus tik pasirinktiems klientams, tiekėjams ar banko sąskaitoms. Šis funkcijų atnaujinimas suteikia buhalteriams daugiau galimybių reguliuoti valiutų kursus. Skaityti plačiau
Pagrindinio matavimo vieneto apvalinimas
Prekėms galite priskirti pagrindinį matavimo vienetą, tačiau kartais daiktai naudojami daugiau nei vienam tikslui ir yra parduodami, gaunami ar sunaudojami skirtingais pardavimo, pirkimo ir gamybos vienetais. Tai reiškia, kad svarbu sugebėti apdoroti prekes, naudojant skirtingus matavimo vienetus ir tiksliai konvertuoti šiuos vienetus į pagrindinį matavimo vienetą.
Dabar galite nurodyti apvalinimo tikslumą pagrindiniams matavimo vienetams, kas sumažins apvalinimo problemas naudojant alternatyvius matavimo vienetus.
Pavyzdžiui, iš tiekėjo gaunate 1 dėžutę, kurioje yra 6 prekės. Kai prekės atkeliauja į sandėlį, pastebite, kad trūksta 1 iš 6 prekių. Jūs nusprendžiate neskelbti 1 dėžutės kvito, o pakeisti kiekį į 5/6 vienetų. Tai bus konvertuota į 4,99998 vienetų kvitą. Norėdami gauti visą skaičių, lauke „Kiekio apvalinimo tikslumas“ galite nurodyti vertę, kuri, pavyzdžiui, konvertuos kiekį į 5 dalis. Skaityti plačiau
Mokomieji gidai
Mokomieji gidai (angl. „Guided tours“) padės vartotojams naudotis programa, efektyviai išmokyti naujus darbuotojus jiems reikalingų funkcijų. Naujoje versijoje išplėstos mokomųjų gidų galimybės, įtraukiant daugiau funkcinių sričių ir platformos valdiklius. Skaityti plačiau
Įgaliotas partnerio administratorius
Įgalioto administratoriaus teisės leidžia Microsoft partneriams, tokiems kaip Softera, nustatyti ir valdyti tam tikrus Business Central aspektus savo klientų vardu. Nuo šios versijos įgalioti administratoriai gali sukurti darbo eilės įrašus ir nustatyti, kad jie būtų paruošti vykdyti. Tada licencijuotas vartotojas iš kliento pusės gali pradėti darbo eilės įrašą, kad užbaigtų įgalioto administratoriaus sukurtą procesą. Skaityti plačiau
Integracija su Microsoft 365 (Office 365)
Darbas su Microsoft Excel
Daugeliui mūsų Excel išlieka pagrindine programa greitai duomenų analizei, dalinimuisi ir įrašų įvedimui. Todėl, Business Central ir toliau tobulina su Excel susijusias funkcijas.
Bendrinimo piktograma
Ši versija pristato bendrinimo piktogramą ir meniu, kuriame vartotojai ras veiksmus „Atidaryti Excel“ ir „Redaguoti Excel“. Piktogramą rasite tiek sąrašuose, tiek dokumentų eilutėse.
Įterptųjų sąrašų eksportas į Excel
Sąrašus, įterptus į puslapio dalį, dabar galima eksportuoti į Excel. Pavyzdžiui, galite eksportuoti pardavimo eilutes pardavimo užsakyme, sąrašo dalis rolės centre arba sąrašus „FactBox“ srityje. Panašiai kaip ir viso puslapio sąrašai, veiksmas „Atidaryti Excel “atsisiunčia statinę sąrašo kopiją kaip Excel failą, pritaikydamas filtrus ir rūšiavimo tvarką taip kaip matote ekrane.
Ataskaitų eksportavimas į Excel
Iš ataskaitos užklausos puslapio vartotojai gali eksportuoti ataskaitos duomenis į Excel. Eksportuodami galite pasirinkti ar norite Excel matyti ataskaitos formą ar tik duomenis. Ypač naudinga, kai ataskaitos duomenys naudojami tolimesnei analizei. Anksčiau prieš analizę tekdavo duomenis iš ataskaitos transformuoti į įrašus, kas pareikalaudavo nemažai laiko.
Excel papildinio (angl. „add-in”) „redaguoti Excel“ instaliavimas
IT administratoriai dabar gali sukonfigūruoti Business Central ir Microsoft 365 paskyras taip, kad galėtų centralizuotai įdiegti Excel papildinį savo organizacijos vartotojams ar vartotojų grupėms.
Kiti patobulinimai
- Stulpeliai dabar eksportuojami naudojant stulpelių antraštes, kurios atitinka jūsų pasirinktą Business Central kalbą
- Naudojant funkciją „Atidaryti Excel“ bylos pavadinimas sukuriamas pagal eksportuojamo puslapio pavadinimą
- Excel papildinys („add-in“) išplėstas detaliais klaidos pranešimais, kurie padeda greičiau spręsti problemas
Dalinkitės per Microsoft Teams
Vartotojai sutaupo laiko ir gauna naudos iš mažesnio programų perjungimo, kai gali pradėti bendradarbiavimo reikalaujančias užduotis Business Central ir tiesiogiai pasidalinti informacija per Microsoft Teams. Šis veiksmas leidžia vartotojams įvesti pranešimą, pasirinkti gavėjus, tokius kaip komandos nariai, grupės ar kanalai, ir bendravimo platformoje išsiųsti pranešimą su nuoroda į Business Central įrašą. Skaityti plačiau
Power BI su Business Central
Lankstumas jūsų darbe ir darbo vietoje yra būtinas – tai taip pat taikoma duomenų analizei ir verslo įžvalgoms. Dabar galite įterpti ataskaitas į Business Central iš bet kurios asmeninės ar bendrinamos Power BI aplinkos. Skaityti plačiau
IT administratoriams
Automatinis programų („apps“) instaliavimas ir atnaujinimas Business Central administravimo centre
Business Central administravimo centras suteikia administratoriams kiekvienai Business Central aplinkai įdiegtų programų sąrašą ir gali padėti jiems nustatyti, kurios programos turi naujesnių versijų bei įdiegti atnaujinimus patogiu laiku.
Tačiau kai kuriais atvejais, norint atnaujinti programą, gali prireikti atnaujinti arba įdiegti kitas programas, nuo kurių ji priklauso. Tokiais atvejais pagrindinės programos naujinimas greičiausiai bus sustabdytas, kol priklausomos programos nebus atnaujintos arba įdiegtos ir tai gali sulėtinti naujinimo procesą. Nuo šiol administratoriai gali prieš atnaujinant peržiūrėti priklausomybes ir automatizuoti visus reikalingus veiksmus. Skaityti plačiau
Valdykite prieigą prie aplinkų naudodami Azure Active Directory grupes
Naudokite „Azure Active Directory“ grupes prieigai prie Business Central aplinkų tvarkyti. Business Central administravimo centre galite susieti „Azure Active Directory“ grupę su aplinka. Tos „Azure Active Directory“ grupės nariai bus sinchronizuojami su Business Central ir jiems bus suteikta prieiga prie nurodytos aplinkos. Skaityti plačiau
Suplanuotų užduočių valdymas po aplinkos atkūrimo („point-in-time restore“)
Po aplinkos atkūrimo arba nukopijavimo į „smėlio dėžę“, visos atkurtos suplanuotos užduotys yra pristabdytos. Naudodamas šią naują funkciją, administratorius gali prisijungti ir pamatyti, kurios suplanuotos užduotys yra pristabdytos, ir priimti sprendimą dėl jų įjungimo arba atšaukimo, atsižvelgiant į kiekvienos užduoties tikslingumą. Skaityti plačiau
Skirtingų tipų aplinkų kopijavimas
Skirtinguose Business Central diegimo, bandymo, palaikymo ir priežiūros etapuose sistema suteikia administratoriams daugiau lankstumo dirbant su keliomis aplinkomis. Ankstesnės versijos leido nukopijuoti tik „produkcinę“ aplinką į „smėlio dėžės“ aplinką. Nuo šiol yra galimybė kopijuoti tarp abiejų tipų aplinkų visus galimus variantus. Skaityti plačiau
Aplinkos perkrovimas („restart“)
Tam tikromis konkrečiomis aplinkybėmis, kaip nesklandumų šalinimo veiksmas, administratoriams gali tekti iš naujo paleisti tam tikrą Business Central aplinką, kad ji vėl pradėtų veikti. Šioje versijoje atsirado galimybė iš naujo paleisti aplinką Business Central administravimo centre. Skaityti plačiau
>>Domina Microsoft Dynamics 365 Business Central naudojimas Jūsų įmonėje?<<
Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.
klausk@softera.lt | +370 620 93555