Ko reikia, kad elektroninė parduotuvė veiktų sklandžiai?
Kiekvienai įmonei, užsiimančiai elektronine prekyba, svarbu generuoti pardavimus, didinti klientų pasitenkinimą, lojalumą bei sulaukti teigiamų vartotojų atsiliepimų. Ko reikia, kad elektroninė parduotuvė veiktų sklandžiai, o klientai būtų patenkinti? Kokios yra dažniausiai pasitaikančios problemos ir klientų nepasitenkinimo šaltinis? Į ką prevenciškai reikia atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta sudėtingų situacijų ateityje? Yra keletas dalykų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį.
Duomenų dubliavimas – kuo tai pavojinga?
Tie, kas užsiima elektronine prekyba, ne visuomet duomenų valdymui naudoja vieną platformą. Kartais duomenys yra dubliuojami per kelias sistemas. Kokie to minusai?
Pirma, atsiranda taip vadinami duomenų išsiskyrimai, kai duomenys užfiksuoti vienoje sistemoje, bet dar neužfiksuoti kitoje. Jei tuo momentu atliekamas koks nors veiksmas, tolesnė įvykių seka komplikuojasi – pavyzdžiui, parduodamos prekės, kurios jau yra grąžintos tiekėjui, ir kt.
Antra, suvedinėjant duomenis per kelis kartus, padidėja žmogiškų klaidų tikimybė. Šios klaidos nesunkiai ištaisomos, tačiau jos sunkiai surandamos – kol nustatysite, kur įsivėlė klaida ir kodėl skiriasi duomenys, tai užims nemažai laiko.
Tikslūs prekių likučiai – vienas pagrindinių jūsų prioritetų
Bet kokie netikslumai sutrikdo verslo procesą ir reikalauja papildomų pastangų normalizuojant situaciją. Viena nepatogiausių situacijų – netikslus prekių likutis. Įsivaizduokite, klientas įsigijo prekę, likutis parduotuvėje teigiamas, tačiau sandėlyje nulinis ir nėra galimybės užsakymo realizuoti.
Kokia išeitis? Atsiprašyti ir atšaukti užsakymą, rizikuojant sukelti nepasitenkinimą arba prarasti klientą? Skubos tvarka užsakyti trūkstamą prekę, žinant, kad išaugs užsakymo vykdymo kaštai, užsakymas vėluos, o klientas tikėtina, vis tiek liks nepatenkintas?
Vienas iš prioritetų, vykdant elektroninę prekybą, yra turėti tikslius faktinius ir projektinius (įvertinus pirkimus ir pardavimus) prekių likučius.
Prekių grąžinimas – rutininis dalykas, todėl turi būti sklandus
Elektroninėse parduotuvėse prekių grąžinimas nėra nemalonus incidentas, o greičiau įprasta praktika. Svarbu užtikrinti, kad jis būtų sklandus ir lengvas tiek pirkėjui, tiek pardavėjui.
Kaip vyksta grąžinimas? Pirmiausia, reikia identifikuoti užsakymą, pagal kurį nupirkta prekė, paskui iš naujo užpajamuoti prekę ir grąžinti pinigus klientui. Tai yra laikui imlus darbas, todėl rekomenduojama šį procesą automatizuoti. Kaip tai atrodo? Paprastai, pirkėjas elektroninėje parduotuvėje, nurodęs užsakymo numerį, gauna specialų lipduką ir siunčia prekę atgal – šis lipdukas palengvina prekės identifikaciją, pakartotinį užpajamavimą ir pinigų grąžinimą klientui.
Apskaitos iššūkiai – kodėl, automatiškai skaičiuojant, gaunamos skirtingo sumos?
Dažnai nutinka taip, kad tvarkant tą patį užsakymą, viename ar kitame kontekste gaunamos skirtingos sumos. Kaip tai nutinka?
Priežastis – skirtingi skaičiavimo ir skaičių apvalinimo būdai. Įsivaizduokite, kaip skaičiuojamas bendras viso užsakymo PVM arba transporto išlaidos – šias sumas galima skaičiuoti nuo bendros užsakymo sumos arba skaičiuoti nuo kiekvienos užsakymo eilutės ir paskui susumuoti. Dažnai taip atsiranda „mistinis“ trūkstamas arba perteklinis vienas ar keletas centų.
Diegiant duomenų valdymo programą, būtina atkreipti dėmesį, kad visur būtų remiamasi ta pačia apvalinimo ir sudėties logika.
Kodėl svarbu automatizuoti įplaukų registravimą?
Gaunamų pajamų ir įplaukų fiksavimas verslo pradžioje gali atrodyti nesudėtingas ir netgi malonus, tačiau verslo apimtims augant, tai tampa daug laiko atimančiu darbu.
Kai pajutote, kad atėjo metas, įplaukų registravimą siūlome automatizuoti. Tai reiškia, kad įplaukos automatiškai susiejamos su sąskaitomis, o jūsų darbuotojams belieka sutvarkyti tas įplaukas, kurių nepavyko automatiškai susieti su sąskaitomis-faktūromis.
Duomenų srautų sinchronizavimas – tik laiko klausimas
Pats primityviausias duomenų sinchronizavimo būdas – kai duomenys rankiniu būdu perkeliami iš vienos sistemos į kitą. Toks būdas tinkamas verslo pradžioje, kol prekybos apimtys nedidelės. Verslui augant, duomenys tarp skirtingų sistemų, tokių kaip elektroninė parduotuvė, bankai, verslo valdymo sistema, yra sinchronizuojami importuojant ir eksportuojant failus.
Augant verslo apimtims, paprastai nusprendžiama pereiti prie pilno šių procesų automatizavimo. Tai leidžia taupyti laiką, išvengti klaidų bei galimo duomenų nesutapimo ir didinti darbo efektyvumą.
Paprasti žingsniai – sėkmingi sprendimai
Pradėję verslą, elektroninių parduotuvių savininkai ne visada turi pakankamai patirties, todėl, siekdami geriausių sprendimų, veikia spontaniškai ir intuityviai. Tačiau nebūtina išradinėti dviračio.
Šiame straipsnyje, remdamiesi daugelio elektroninių verslų patirtimi, apibendrinome, ko reikia, kad verslas būtų sėkmingas, klientai patenkinti, atsiliepimai teigiami, o jums nereikėtų valandų valandas sėdėti prie kompiuterio, ieškant mįslingai atsiradusios klaidos.
>>Ieškote partnerio IT sistemų diegimui?<<
Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.
klausk@softera.lt | +370 620 93555